Merhaba arkadaşlar,
Oynadığımız oyun bildiğiniz üzerine basit bir matematik sistemi üzerine oturtulmuş bir "strateji" oyunu.
O yüzden de oyunun temel iki niteliği olan "matematik" ve "strateji" kavramlarini nasıl lehimize kullanabiliriz onu açıklamaya çalışacağım bu başlık altında.
Simulator
Öncelikle, günlük hayatımızda karmaşık bir işlemi çözmek için nasıl ki hesap makinesi kullanıyor isek, bu oyundaki zorlu işlemleri bize çözdürecek olan hesap makinesi hiç şüphesiz ki simulator dür.
Simulatorde basit denemeler yaparak, kendimiz için faydalı taktikler geliştirebilir, savunma ve saldırı köylerimizi bu taktikler çerçevesinde oluşturabiliriz.
Basit bir simulator hesabi ile askerlerimizi daha iyi tanıyalım:
Not: Tabloda asker kademeleri eşit alınmıştır, savunan köyün duvar kademesi 20 olarak belirlenmiştir
Saldıran ---- Savunan
1000 MIZRAK = 290 MIZRAK
1000 MIZRAK =87 KILIÇ
1000 MIZRAK =435 BALTA
1000 MIZRAK =145 HAFİF ATLI
1000 MIZRAK =22 AĞIR ATLI
1000 KILIÇ =773 MIZRAK
1000 KILIÇ =232 KILIÇ
1000 KILIÇ =1160 BALTA
1000 KILIÇ =387 HAFİF ATLI
1000 KILIÇ =58 AĞIR ATLI
1000 BALTA =1258 MIZRAK
1000 BALTA =377 KILIÇ
1000 BALTA =1885 BALTA
1000 BALTA =629 HAFİF ATLI
1000 BALTA =94 AĞIR ATLI
1000 H.ATLI =1197 MIZRAK
1000 H.ATLI =1915 KILIÇ
1000 H.ATLI =9570 BALTA
1000 H.ATLI =1197 HAFİF ATLI
1000 H.ATLI =599 AĞIR ATLI
1000 A.ATLI =1801 MIZRAK
1000 A.ATLI =2881 KILIÇ
1000 A.ATLI =14405 BALTA
1000 A.ATLI =1801 HAFİF ATLI
1000 A.ATLI =901 AĞIR ATLI
Tabloyu şu şekilde okuyoruz:
Ilk örnekte gordugunuz gibi, 1000 mızrak ile saldırır isek, karşımıza 290 mızrak ve kademe 20 duvar çıkar ise, şans faktörüne bağlı olarak ya savunan taraftan ya da saldıran taraftan 3-5 mızrakçı hayatta kalacaktır. Yani 290 mızrak sizin 1000 mızrağınızı bitirecektir.
Savunmada kılıç kullanmış birine mızrakçı ile saldırmanızın faturası ise daha ağır olacaktır. Duvarı 20 olan kişi, sizin 1000 mızrakcinizi sadece 87 kılıç ustası kaybı ile yok edebilecektir.
Tablonun tamamını bu şekilde incelerseniz çok çarpıcı sonuçlar göreceksiniz. Bunları kendi denemeleriniz ile de bulabilirsiniz.
Tabloya göre en iyi birim ağır atlı.
Fakaaat;
Yazının en başında belirttiğim gibi, bu bir "matematik" ve "strateji" oyunudur. Dikkat ederseniz "Matematik" daha önce belirtilmiş. Bence bu oyun için daha önemli olanı odur çünkü.
Matematik kullanarak basit bir kar zarar hesabı yaparsak Ağır atlının o kadar da iyi bir birim olmadığını anlarız.
Kademe 3 için saldırı - genel savunma - atlı asker savunması değerleri;
MIZRAKÇI 14 21 56
KILIÇ 35 70 35
BALTA 56 14 7
H.ATLI 140 42 56
A.ATLI 210 280 112
Burda dikkat etmemiz gereken şey Matematik'teki "Limit" kavramı. Oyun için limitimiz "Çiftlik Kapasitesi".
Belirli bir sınırı, belirli bir limiti var. Biz bunu en etkili şekilde kullanmalıyız.
Ağır atlı bu Çiftlik pastasından 6 tane alırken, mızrakçı ve kılıç ustaları 1'er tane alıyor.
Ağır atlının değerlerini 6'ya bölmek durumundayız. Bölüyoruz;
35 - 46.6 - 18.6
Peki mızrakçı ve kılıç ustalarının değerleri ne idi?
14 - 21 - 56
ve
35 - 70 - 35
Açıkça görüldüğü gibi genel savunmada kılıç ustası, atlı asker savunmasında da mızrakçı kullanımı, ağır atlı kullanımına göre büyük bir avantajdır.
Gelelim hafif atlı'ya,
Hafif atlı bizim Çiftlik pastamızdan 4 dilim alıyor. Değerlerini 4'e bölmemiz gerekiyor. Bölüyoruz;
35 - 10.5 - 14
Açıkça görüldüğü gibi aslında hafif atlı ile ağır atlının saldırı gücü birbirine eşit ve değeri de "35" tir.
Çiftlik pastasından 1 birim alan ve saldırı değeri "56" olan baltacı, en temel saldırı askerimizdir.
Şimdi;
Bu bilgiler ışığında çeşitli çıkarımlar yapalım.
Öncelikle "madem ki en iyi saldırı askeri baltacı, o zaman tüm saldırı ordumuzu baltaci ile kurarız" demek büyük bir acemilik olur.
Saldırı orduları karışık kurulmalıdır.
Saldırı gücünün eşit olduğunu bildiğimiz ağır atlı ve hafif atlıdan, üretim hızı ve isedigi kaynak miktarı hesaplandığında, hafif atlı üretmek saldırı orduları için ideal olanıdır.
10.000 Baltacı
1.800 H. Atlı
250 Şahmerdan
Gibi bir ordu populasyonunuzu sonuna kadar dolduracaktır ve olabilecek en güçlü saldırı ordularından biridir.
Savunma için de,
8.000 Mızrak
10.000 Kılıç Ustası
Ya da,
6.000 Mızrak
2.000 Ağır Atlı
Çok iyi savunma köyleri örnekleridir. Ilk tip savunma köyü daha sağlamdır ama hantal bir ordudur. Ikinci tip savunma köyü manevra kabiliyeti üst düzeyde, her an diger köylerinize veya klan arkadaslarınıza yardıma hazır, fakat ilk tipe göre biraz daha zayıf bir savunma köyüdür.
Bu sizin oyun taktiginiz ile alakalıdır. Fakat her iki tip savunmadan da elinizde bulunması gerekir.
Bunun dışında unutmamak gerekir ki Şahmerdan ve Mancınık ta aslında güzel savunma elemanlarıdır. Gerektiğinde savunma ordusunun arasına 100 tane karıştırmak, savunma değerlerinizi oldukça olumlu etkileyecektir.
Yazı uzadı, en son sık yapılan bazı hatalardan bahsederek yazımı noktalıyorum.
Sık Yapılan Hatalar:
- Casus ile içersini görmeden saldırı yapmak.
Unutmayın ki gerçek hayatta hiç biriniz, dibini görmediği bir kuyuya iple inmeye cesaret edemez. O yüzden içini görmediğiniz bir köye de, içini görene kadar girmeyin.
- Saldırı köyünde savunma, savunma köyünde saldırı askeri üretmek.
Bu Matematik'ten sınıfta kalmaktır. Matematik'ten tam puan almış her oyuncu altında da yok olmaya muhtaçsınız demektir. Unutmayın bir Çiftlik Pastamız var ve biz bunu en etkili şekilde kullanmalıyız.
- Misyonerin yanında mızrak ya da kılıç göndermek ve/veya son misyoner saldırısında misyoner yanına savunma elemanları göndererek alacağınız köyde kalmasını sağlamak.
Her an o köyü almak isteyen başka biri size bir sürpriz yapabilir bu tip durumlarda. Bırakın dolu köyü, boş köy bile alınır iken misyonerin yanına mızrakçı/kılıç ustası konulmaz.
Ideali şudur:
Saldırı orduları önden girip içeriyi temizler, misyoner hemen 1dk. arkasından yanında 150-200 baltacı ile içeri girer. Eğer son saldırı ise bu, savunma orduları da "destek" olarak misyonerden hemen sonra içeri girer. Bunu oyun saatine bakıp biraz matematik hesabı ile kolayca yapabilirsiniz.
- Toplam sahip olduğunuz köylerin yarısını savunma köyü yapmamak.
Aslında bu durum tamamen oyun stratejinizle alakalı olsa da, klan'dan veya arkadaşlarınızdan hiçbir yardım gelmeyeceğini, veya geç geleceğini hesaba katarak kendi kendinize yetebilmelisiniz. Bunun şartı da köylerinizin yarısını savunma yarısını saldırı köyü yapmaktır. 10 köyünüz varsa ve bölgeler arası dağanıksa, 5 köyü savunma yapın ve hatta mümkünse yine bölgeler arası dağınık şekilde savunma köyleri kurun. Ki gerektiğinde hızlı yetişebilin.
- Uzak bir köyü tek msyoner ile almaya çalışmak.
Açık ve net söylüyorum. Misyoner mesafesi 5 saatten uzun hiçbir sahipli köyü tek başınıza ve tek misyoner ile alamazsınız. Bu bu kadar nettir. Oyunda illaki herkezin klan'ı herkezin arkadaşı var. Güçlü veya güçsüz mutlaka destek görecektir. Çünkü siz 5 saatlik bir mesafeye tek misyoner ile saldırı yapıyorsunuz. 5 saat git 5 saat gel, 5 saat bir daha git. Bu şekilde hesaplar iseniz koyu almanız 2 gün sürer. Ve 2 günde de, en basit gördüğünüz oyuncuya bile illaki destek gelecektir.
Bunun yerine yapılması gereken:
Yardım isteyin! Yakındaki bir klan arkadaşınızdan veya müttefikten misyoner desteği isteyin. Veya ben Red Kit tarzı çalışırım, yalnız kovboyum diyor iseniz en az 2, hatta 3 misyoner çıkarıp köyü tek başınıza alın.
- Moral faktörüne dikkat etmeden, yapacağınız savaşı önce similator'de yapmadan saldırmak.
Bu çok zeki öğrencilerin de düştüğü bir hatadır. Her işlemi kafadan yapmaya kalkışırlar. Fakat unutmayın ki en çok hatayı da onlar yaparlar. O yüzden üşenmeyin, şüpheye düştüğünüz en ufak durumda bir simulator'e basvurun. Yoksa acı sürprizlerle raporda karşılaşırsınız.
Evet başlarda gereksiz görülebilir ama eğer "yeterli" savunmanız yoksa günün birind eo ana kadar verdiğiniz tüm emekler boşa gider.
sömürge olabilirsiniz.
köyünüzü kaptırabilirsiniz.
onun için öncelikle kendi emeklerinize saygı gösterin. savunmayı ihmal etmeyin.
kimse kusura bakmasın, ama köyünde savunması olmayan bir arkadaşa ben destek göndermem
2,3, 4 köy alabilirsiniz. ama savunmanız yoksa hepsini bir gecede kaybedebilirsiniz.
18 köyü olan bir arkadaşın bir sabah bilgisayarının başına geçinde hiç köyü kalmadığını biliyorum. öncelikle kendi emeğinize saygı gösterin.
evet, indirilemeyecek savunma yoktur ama savunma bir köyün fiyatı demektir.
sizi sömürge yapmak isteyecek yada köyünüzü almak isteyecek kişinin bu bedeli ödemesi gerekir. bedeli ağır olursa da size dokunmazlar.
İki başlık altında değerlendiriyoruz.
a. saldırı aldıysanız
yani yapılan saldırı bitmiş ve rapor elinize geçmişse
savunmanızı ve duvarınızı gözden geçirdikten sonra,
1. raporu komşu olduğunuz dostlarınız ile paylaşın.
2. komşu olduğunuz dostlarınıza yardım talebinizi mesaj olarak iletin.
burada en önemli nokta köye desteklerin aynı zaman diliminde girmesidir. parça parça uzun zaman diliminde gelen destekler saldıran kişiye çerez olur
3. raporu klan ile hangi bölge üyesi iseniz o başlık altında (-/-, +/- gibi) alınan saldırılar kısmına yazın. eğer raporda yer almıyorsa "mutlaka ama mutlaka" duvar seviyenizi ve savunma durumunuzu yazın.
duvarınız düşükse yada savunmanız yoksa bunu arkadaşlarınıza izah etmek zorundasınız.
4. komşularınızdaN yeterli destek alamıyorsanız klandan destek isteyebilirsiniz. yukarıda da izah ettiğim gibi talebinizi bölgenizin başlığına yazmalısınız.
tekrar ediyorum. burada en önemli nokta köye desteklerin aynı zaman diliminde girmesidir. parça parça uzun zaman diliminde gelen destekler saldıran kişiye çerez olur
bu organizasyonu yapması gereken kişi saldırıyı alan kişidir. çeşitli sebeplerle bu organizasyonu yapamayacağınızı düşünüyorsanız, klandan bir arkadaşınıza bakıcılık vermenizi öneriririz.
5. yeni saldırı olması durumunda raporları mutlaka klan forumuna ekleyin.
ayrıca destek aldığınız kişilere raporları iletip durumunuzu bildiren bir mesaj atmanızı öneririz.
b. saldırı geliyorsa
1. panik yapmayın, sadece saldırı geliyor diye forumda 50 yere başlık açmayın
2. öncelikle duvar ve savunmanızı gözden geçirin.
3. birliğin geliş süresinden ordu türünü tahmin etmeniz mümkün olabilir. bu hususa dikkat edin.
4. yukarıda izah ettiğimiz şartlarda komşulardan ve klandan destek talebinde bulunabilirsiniz.
5. sakın sakın sakın maden kaptırmayın. bu durumda saldırının tekrarlanma ihtimali düşüktür.
6. casus değil de ordu geldiğini düşünüyorsanız ve gelen orduda şahmerdan yada mancınık olmadığını biliyorsanız (bunu süreden hesaplayabiliriz) saldırıyı atlatmanın bir yolu da maden kaptırmamak şartıyla askerleri köyden çıkartmaktır.
ancak bu durumda gelen orduna şahmerdan ve mancınık olmadığından emin olmalısınız.
7. yeni saldırı olması durumunda raporları mutlaka klan forumuna ekleyin.
ayrıca destek aldığınız kişilere raporları iletip durumunuzu bildiren bir mesaj atmanızı öneririz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder